عنوان دوره : مهارت ها اصول نگهبانى وانتظامات حراست
مدت زمان دوره :
مدرس دوره : استاد علی جوان
شرح درس :
مهارتهای آداب معاشرت و تشريفات نگهبانی، انتظامات و حراست
كارهاي كه نيروهاى نكهبانى وانتظامات ما را بصورت فردى كاملا حرفه اى و مؤثر در سازمان معرفى ميكند كه رفتار و صحبت آنها معمولا تأثير زيادى بر نحوه نگرش مشتريان وارباب رجوع در ارتباط با ما و همچنين روحيه مديران و پرسنل داخل سازمان و سطح ديد ديگران نسبت به محل كار ما دارند. طی اين دوره ارائه مى گردد فرق بين يك نگهبان حرفه ای با نگهبان ساده را مشخص میکند شرکت ها و سازمانها سطح بالا، پي به مهم بودن اين موضوعات برده اند و سعى می كنند اين مهارتها را به نگهبانان آموزش دهند
- بالا رفتن سطح رضايت مراجعين با برخورد خوب نگهبان و حراست
- نحوه اطلاع رسانى نگهبان به ارباب رجوع
- نگهبان به ديگران چگونه هشدارها لازم را بدهد، در عين حال ناراحتى پيش نيايد
- نگهبانان با افراد مظنون چگونه برخورد کنند
- زبان بدن (حركات غيركلامى) كه هر نيروى حفاظتى بايد بداند و مهمتر آنرا رعايت كند
- فعاليت ها ممنوعه انتظامات در حين انجام وظیفه
- مهارتها استقبال و بدرقه نگهبان از مهمانان و ارباب رجوع
- نحوه صحبت كردن در زمان هماهنگی هایی که با دیگران باید صورت گیرد
- نحوه احوالپرس و دست دادن با مسئولان و مقامات سازمان
- در برنامه ها و مراسم ها كه در سازمان يا شركت برگزار مى شود چطور بايد باشيم؟
- نگهبانان چگونه باشند تا فردی مقتدر ديده شوند(قاطعيت در انجام وظيفه)؟
- پوشش و ظاهر مناسب برا نگهبان ( خصوصيات ظاهرى نگهبان )
- کارهای که در لحظه اولیه بالاترین تاثیر در دید مراجعه کنندگان نسبت به نگهبان دارند
- نحوه برخورد انتظامات و نگهبان با افرادی که باعث تنش در سازمان یا محل کار می شوند ( بکار بستن اصل مدارا وسعه صدور و....)
- نحوه پاسخگویی به سوالات مراجعین و راهنمایی آنها و همچنین نخوه گفتگوی تلفنی
نگهبان و انتظامات چه عکس العملی نسبت به افراد عصبانی داشته باشند تا بازخورد مثبتی بگیرند؟