عنوان دوره : ( توانمند سازی کار کنان انتظامات) مهارت های ارتباطی و تشریفات واخلاق حرفه ای وتکریم
مدت زمان دوره : 3 روزه
مدرس دوره : استاد علی جوان
مخاطبین دوره:کارکنان انتظامات
شرح درس:
از آنجایی که واحدانتظامات بعنوان ویترین و پیشانی ،چشم و چراغ هر اداره و شرکتی می تواننددر ساختن تصویر مثبت یا منفی پرستیژ,احترام,خوشنامی سازمان نقشی اساسی داشته باشند باید مهارت های را فراگیرندکه در برخوردبا مراجعین و همکاران،کمترین خطا و اشتباهی از آنان دیده شود.
محتوای دوره:
- آموزش : بیان اهمیت نقش کارکنان انتظامات، دراستقرار نظم وامنیت - فرا گیری وظایف تخصصی انتظامات
- آموزش : تشریفات اگر تشریفات به عنوان یك هنر به افراد آموزش داده شود آنگاه میتوان مشاهده کرد که چگونه این هنر به رفتار افراد در زندگی,درحین کار, دراماکن عمومی, در گفتگوهای رسمی و... نظم میبخشد.(در این مهارت آشنا می شویم با اصول کلی تشریفات قانون طلایی تشریفات - مراحل اجرایی تشریفات -آداب احترام گذاشتن - وظایف تشریفاتی انتظامات بهترین برخوردهای ارتباطی انتظامات با ارباب رجوع ).
- آموزش : مهارت های ارتباط موثر - نکات مهم در اولین برخورد - انواع ارتباطات انسانی ( ارتباطات کلامی verbal - ارتباطات غیر کلامی ( nonverbal ) - زبان بدن (Body languag ) - شاه کلید ارتباطات = احترام؛ مهرت اول ، وسط ، آخر! - چرا ارتباطاتموثر ترین عامل رضایتمندی است؟- اصول طلایی ارتباطات اثر بخش - 12 عامل موثر بر قضاوت دیگران در باره ما.
- آموزش : خصوصیات ظاهری نگهبان (آراستگی ظاهر وطرز لباس پوشیدن و... ): خصوصیات معنوی نگبان ( صداقت - امانت داری - رازنگهداری و.... ).
- آموزش : آموزش مهارت های رفتاری و اخلاق حرفه ای هر مجموعه سازمانی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه ای خود است که اخلاق حرفه ای نام دارد. حراست نیز حرفه ای است کار کنان حراست به عنوان افرادی که مسوولیت استقرار امنیت را بر عهده دارند باید از اصول اخلاق حرفه ای حراست آگاهی داشته و به آن پایبند باشند.یك عنصر حراستی به جهت جایگاه تاثیرگذاری که بر امنیت دارد ،باید خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی بداند؛ باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی نمایدو بداند موثرترین روش در انتقال ارزش های اخلاقی مثبت، آشكار شدن آن ها در رفتار واقعی کارمند حراست است. مثال: صفت خوش رویی، خوش گویی و خوش خلقی .
- آموزش : آداب برخورد با ارباب رجوع در ادارات - 12اصل طلایی در تكریم ارباب رجوع- 20 ویژگی بیا کننده انتظامات حرفه ای در برخورد با ارباب رجوع .
هدف از آموزش چیه ؟ - اصول کلی تشریفات رابدانیم –مهارت ارتباط موثر رو یاد بگیریم - چگونگی تکریم ارباب رجوع رو بدونیم - اخلاق حرفه ای در حراست وانتظامات را انجام دهیم - با وظایف تخصصی شغل نگهبانی(انتظامات) آشنا شوی.