در حال بارگذاری...

مهارت های بدو خدمت معلمان

مدت زمان: 54 ساعت

تاریخ: در حال ثبت نام

مدرس: اعضای هیات علمی موسسه

هزینه: 162,000تومان

دمو دوره آموزشی
ظرفیت دوره -
ظرفیت باقی مانده -
زمان ثبت نام نامحدود

بنام خدا

     نام دوره: مهارت های بدو خدمت معلمان با کد 91402409

     مدت دوره:  54 ساعت

   سرفصل دوره:

  1. روان شناسی تربیتی، 14 ساعت نظری شامل: تعریف، هدف و موضوع روان شناسی تربیتی – مفهوم رشد و عوامل موثر بر آن – اصول حاكمبر رشد و مراحل رشد – رشد و رابطه ی آن با یادگیری – نظریه های یادگیری و كاربرد آنها – مفهوم و نظریات انگیزش و روشهای ایجاد و توسعه ی آن – تفاوت های فردی و لزوم توجه به آن در تعلیم وتربیت – روان شناسی و آموزش كودكان استثنایی
  2. روش ها و فنون تدریس، 12 ساعت (10 ساعت نظری – 2 ساعت عملی) شامل: مفهوم تدریس و روش تدریس – روش های تدریس سنتی و نوین –مفهوم مهارت تدریس – مهارت های فرایند تدریس: * مهارت های قبل از تدریس * مهارت های ضمن تدریس * مهارت های پس از تدریس
  3. اصول طراحی آموزشی، 8 ساعت (4 ساعت نظری – 4 ساعت عملی) شامل: هدف های كلی و آموزشی درس – ویژگی ها و توانایی های فردی وجمعی دانش آموزان – تهیه وتدوین محتوای درس – پیش آزمون – انتخاب راهبردها و فعالیت های یاددهی – یادگیری – انتخاب فضا،منابع و رسانه های آموزشی – ارزشیابی
  4. سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، 10 ساعت (6 ساعت نظری – 4 ساعت عملی) شامل: مفهوم سنجش، اندازه گیری وارزشیابی و مقایسه بین آنها – مقیاس های اندازه گیری – انواع آزمون ها با توجه به چگونگی تهیه آنها ( معلم ساخته – استاندارد)انواع آزمون از دیدگاه هدف ( ورودی – تكوینی – پایانی )- انواع آزمون با توجه به ملاك مورد استفاده – (ملاك مرجع – هنجارمرجع) انواع آزمون از دیدگاه موضوع یادگیری (شفاهی – كتبی _ عملی) – تحلیل نتایج آزمون های پیشرفت تحصیلی– انواع آزموناز دیدگاه موضوع یادگیری (شفاهی – كتبی – عملی) – تحلیل نتایج آزمون های پیشرفت تحصیلی - استفاده از روش های آماری برایتفسیر نمره های آزمون
  5. طرح طبقه بندی مشاغل(10 ساعت)

     اهداف دوره:

  •        با توجه به مراحل و ويژگي هاي رشد، نظريه هاي يادگيري در فرآيند آموزش را تشريح نمايد
  •        مفهوم و مهارت هاي تدريس را توضيح دهد.
  •        مراحل طراحي آموزشي و فعاليت هاي مربوط به هر مرحله را شرح دهد.
  •        اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تبيين نمايد.
  •        نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي را تحليل نمايد
  •        اطلاعات اختصاصي دوره ي تحصيلي مربوط را تشريح نمايد.

        مخاطبین این دوره آموزشی چه کسانی هستند؟

  • ویژه گروه آموزشی: کارکنان اداری/کارمندان/اختصاصی/رشته های شغلی اختصاص آموزش و پرورش
  • لازم به ذکر است به  متقاضیانی که در دوره شرکت می کنند و در آزمون پایانی نمره قبولی(کسب 60 درصد نمره آزمون) کسب می کنند، گواهینامه با مهر و امضای موسسه پرتو پیشرو آوا اروند اعطا خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب و مقالات